Karakalem resim yaparken önce seçilen objenin doğru taşınması gerekiyor. Örneğin bir elma çizecek olursak belli bir kadraj alınıyor.Dikey ve yatay alınan bu kadrajın içine ve belli bir düzlemin üzerine bir elma yerleştiriyoruz. Bu bir küre. Önce onun çizgi değerleriyle oluşturulması, aranması gerekiyor. Yere değen ve ışık az alan yerlerin koyulaştırılması çizgi değerleriyle ararken ışığa yönelik bölgelerin daha açık bırakılması söz konusudur. Örneğin bu objeye sağ taraftan ışık geliyorsa objenin sol alanları daha koyu sağ tarafa giderek açılan bir skala düzenlenebilir. Bu elmayı çizgi değerleriyle bütünleştirdikten sonra ikinci aşamada yavaş yavaş artık koyudan açığa ve alttan yukarıya doğru koyudan açığa gidişini verilecek. Ama bu bir anda bastırarak değil çizgilerin üst üste gelip yavaş yavaş koyu oluşturmasıyla mümkün olacaktır. Çünkü hiç bir şey bir anda koyu olarak konulursa sağlıklı bir şekilde hacimlenmez. Önemli olan koyudan açığa yavaş yavaş skala zenginliğini koruyarak gitmektir.
Burada daha küresel bir form olduğu için koyular en vurgulu bir şekilde koyular bir tarafta açıklar bir tarafta olacaktır.Eğer bu söz konusu bir küp olsaydı onun yüzeyleri söz konusu olduğu için daha kesin ton ayrımları olacaktır. Elma gibi yumuşak bir forma sahip resim elemanında daha dolaşan bir ışıktan söz etmek mümkündür.